Missionsäventyr i Västerås

– Asså jag skojar inte! All smärta är borta! Jag svär, jag ljuger inte!
 
Ungefär så här kunde det låta när vi gick runt i stadsdelen Vallby, Västerås i början av augusti.
Vi har för andra året i rad haft glädjen att göra en Lukas10 satsning tillsammans med goda vänner från lite olika platser i Sverige.
 
I Lukasevangeliet kapitel 10 så beskrivs det hur Jesus sände ut 70 lärjungar för att göra hans namn och rike känt. Vår önskan var att människor som inte känner Jesus skulle både få höra om honom men också få känna hans närhet då vi erbjöd förbön. Jesus gav instruktionerna i Lukasevangeliet kapitel 10 att söka efter fridens person vilken skulle vara en person som var mottaglig för budskapet om Jesus och som skulle fungera som en ”hub” för Guds rike vidare på platsen när lärjungarna drog vidare till nästa plats.

IMG 0052-2
Vallby en stadsdel i Västerås full med härliga människor där Lukas10 2015 ägde rum.

Dessa dagar så gick det upp för mig att den kristna tron är ingen ”bra teori” eller en ”god morallära”! Inte alls, utan tron på Jesus förvandlar oss inifrån och ut! Att gå ut till en plats med budskapet om Jesus är som att dela med sig av ett totalt revolutionerande piller! Att finna Jesus är det viktigaste en människa kan göra. Det mötet som jag fått göra med Jesus gör att jag vill berätta om honom för hela världen.

Jesus sa att: ”tecken ska följa dem som tror”. Under en dag i Vallby då fick vi se hela nio personer bli helade från olika sorters sjukdom och smärta! Gud bryr sig om oss. Han vill visa hur stor och god han är genom vanliga enkla människor som du och jag.
 
Våra vänner Håkan och Jenny på plats har nu utifrån dessa dagar i Vallby fått kontakt med en familj där de har fått inleda bibelstudier och budskapet om Jesus togs emot med öppenhet. Mycket glädjande!
Lifechurchs vision är väldigt enkel. Den lyder: ”Vi vill att alla ska upptäcka vem Jesus är och följa Honom helhjärtat.”
 
Att följa Jesus är att tro på Jesus och på hans verk på korset. Det innebär också att jag lämnar mitt ego och mitt gamla liv i olika synder. Att följa Jesus innebär att man vill göra det som han säger i Bibeln.

Porten in i livet som lärjunge är dopet. I dopet bekänner jag min tro på Jesus och Gud verkar genom göra allting nytt och ger oss den helige Ande som gåva. Idag ska vi ut i skärgården och min älskade hustru ska döpa sin vän till Jesus.
 
Vill du följa Jesus du med!?