Skip to content

Lifechurchs uppdrag utvidgas


ALLT BÖRJADE MED EN GLASS
För oss började vår resa i Söderköping med en stilla utmaning från den helige Ande uppe på Ramunderberget 2007. “Ni ska flytta hit för att predika evangeliet och plantera en församling”. Det tog ett tag innan vi förstod att det verkligen var Gud som talade där uppe på berget efter den goda glassen den där varma majdagen. Efter att Gud gjorde det levande för oss på nytt så förstod vi att det var Guds tanke att vi skulle packa ihop familjen och flytta ner till söderköping med våra två små.

Nu ca 12 år senare så står vi som familj i läget att vi ska bryta upp på nytt. Nu lämnar vi lilla mysiga Söderköping för en längre period av missionsarbete i Sydostasien. Den 19:e augusti så går flytten till Thailand.

OUTREACH I JUNI

I juni hade vi glädjen att ha en utåtriktad satsning i Navestad och Söderköping. Det som händer när man delar evangeliet är att både den som “hör det” och den som “gör det” får uppleva stor glädje. Så fick även vi!

Vi hade en fullproppad helg med bla besök av Open Air Campaigners från Norge som predika bla genom att använda sig av tricks av olika slag. Denna organisation är en av världens äldsta missionsorganisationer, den startade 1892 och finns i 31 länder. Hartvig och Thore från OAC var med ut på outreach i Söderköping och Navestad. 

Två personer gav sitt liv till Jesus under helgen och vi känner stor tacksamhet till Gud för det! Under året som gått har vi gjort ett förstudie för en eventuell ny församlingsplantering i Navestad, förhoppningen är att det ska dra igång en ny plantering på platsen januari 2020. 

Processen är igång i Equmeniakyrkan centralt huruvida man ska satsa ekonomiska medel eller inte för att förverkliga en nyplantering i Navestad. På Lördag kvällen var det kvällsmöte i Vintervadskyrkan och Rickard Lundgren förkunnade om att vi verkligen kan bli använda av Gud när den helige Ande får tillåtelse att verka i våra liv. Vi kan varje morgon säga: “God morgon helige Ande! Vad ska vi göra idag!”

En muslimsk kvinna som vi fick vittna för önskade så gärna ta med en bibel hem. Hennes väninna försökte stoppa henne genom att förklara att det inte var bra för henne. Hon gömde till slut ett nya testamente innanför de yviga svarta kläderna. 

På söndagen så predikade Linnéa ett budskap om att det inte handlar om vår egen styrka eller kraft utan Herrens. Många kunde känna igen sig i budskapet om Gideon som såg ner på sig själv men som Herren kunde använda. Det som ingenting är det utväljer Gud och använder i sitt rike för att utföra stordåd för Honom!

AVTACKNING OCH UTSÄNDNING AV MISSIONÄRER
Vi hade glädjen att tacka av våra pionjärer Maja och Linn som kämpat tappert under det senaste året med mission, evangelisation, förkunnelse m.m.

Slutligen så var det utsändning av familjen Holm som efter 10 år i Söderköping upplevt att Gud kallar vidare till mission bland onådda människor och folkslag i sydostasien. Även David sändes iväg till mission i juni på Blitz Thailand.

VILL DU VARA MED OCH SÄNDA UT MISSIONÄRER?
Jag och Linnea vill rikta ett stort tack till alla er som på olika sätt har stöttat Lifechurch under de här 10 åren! Vi känner en sån otrolig tacksamhet i våra hjärtan för er alla! 

Önskar du vara med och sända oss ut på missionsfältet genom bön och ekonomisk support så sänd oss ett mejl så får du mer information. Vi behöver ytterliggare personer som kan vara med och stödja missionsprojektet. (Sänd ett meddelande till andreas@lifechurch.se alt 073-712 99 34)



BE FÖR DESSA HJÄLTAR!
Lifechurch består av ett gäng helhjärtade lärjungar till Jesus. De som kommer fortsätta leda och dra i arbetet är ett gäng trofaste kämpar som brinner av kärlek till Jesus och för vår stad Söderköping. Vi är så otroligt stolta över er allihop! Du som läser, stå gärna med i bön för Lifechurchs ledningsgrupp fortsättningsvis!

SKULLE DU VILJA ENGAGERA DIG I LIFECHURCH?
Lifechurch behöver fler frivilliga som kan vara med och ta ansvar för olika områden i församlingsgemenskapen. Kanske till och med det är så att Gud kallar dig till att flytta till Söderköping för att förmedla Jesus till denna plats!?
Kontakta ordförande David Sundell om du vill samtala om detta 073-024 85 01 eller david.sundell92@gmail.com.

Låt oss fortsätta be och sträcka oss efter en ny Jesusrörelse i vårt land.
Jesus bor i Dig och dit Du går dit går Han med Dig!

1 Johannes brev 4:17

Gud välsigne Dig!
Andreas & Linnéa