Kan Jesus göra mirakler idag?

”Aj, aj!” Plötsligt så sa min sparringpartner ifrån! Mitt i vår boxningsträning så tvingades vännen bryta på grund av sina smärtor i foten. Han förklarade sittande för mig att han haft ont en tid i sin fot och att det var svårt att stödja på foten utan att den värkte. Vi prövade ytterliggare en stund. Tränarens gong-gong ljöd! Dags för en kort vilopaus. Jag tog mod till mig och frågade om jag fick be för hans onda fot. Han sa självklart. Mitt i träningshallen så lade jag handen på honom och bad en mycket kort och enkel bön. Ding, ding! Dags för nästa rond! Killen var nu alertare än innan! Jag frågade hur det kändes i foten! ”Den är bra nu!” Denne unge man fick uppleva hur Jesus Kristus ställde allt till rätta i hans onda fot! Jag har frågat honom efteråt hur det är ställt med hans fot. Han svarar med ett leende att den är helt bra! 

solnedgång

Men varför gjorde Jesus detta under för denne unge man? Är Gud intresserade av människor som inte ens tror på Honom eller som lever ett liv totalt frånvänt från Honom!? Ja! Det är jag övertygad om!
 
Bibeln berättar att Guds kärlek för varje människa inte beror på vad vi har presterat eller gjort för honom! Utan att Gud älskar oss med en Evig Kärlek för de vi är! Det vill säga att Han älskar oss trots att vi vänt Gud ryggen och missat målet som Gud har förberett för varje människas liv. Jesus väntar på dig med sina öppna, kärleksfulla armar!      ”Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att Kristus dog för oss medan vi ännu var syndare!”  Romarbrevet 5:8
 
Under det senaste halvåret så har jag personligen fått se mitt framför mina egna ögon när Jesus har botat blinda ögon, döva öron, stumma munnar, brutna revben, onda ryggar, värkande fötter! Men hur är detta möjligt!? Och vad är meningen med dessa mirakler?
 
Den första frågan svarade Jesus på i Johannesevangeliet kapitel 14:
”Amen, amen säger jag er: Den som tror på mig skall utföra de gärningar som jag gör, och större än dessa skall han göra, ty jag går till Fadern”
 
I Markusevangeliet kapitel 16 sa Jesus:  ”De skall lägga händerna på sjuka, och de skall bli friska.”
 
Jesus vill använda varje lärjunge till honom för att göra Hans gärningar. Jesus har sänt ut dig för att göra vad han själv gjorde och ännu större gärningar än så! Wow!
 
Men vad är meningen med att Jesus botar sjuka eller gör oförklarliga mirakler?
 
Jag är övertygad om att Jesus gör oförklarliga tecken och under framförallt på grund av två anledningar:
Den ena anledningen är för att Han älskar oss människor och vill hjälpa oss i all vår nöd! När man läser bibeln så ser man hur Jesus verkligen rördes av kärlek inför människors behov!   ”Jesus gick omkring i alla städer och byar, och han undervisade i deras synagogor och predikade evangeliet om riket och botade alla slags sjukdomar och krämpor. När han såg folkskarorna, förbarmade han sig över dem, eftersom de var rivna och slagna, som får utan herde.”   Matteusevangeliet kapitel 9
 
Jesus vän Lasarus hade här dött då detta inträffade:
”När Maria kom till den plats där Jesus var och fick se honom, föll hon ner vid hans fötter och sade till honom: ”Herre, om du hade varit här skulle min bror inte ha dött.” När Jesus såg att hon grät och att judarna som följde med henne grät, blev han häftigt upprörd och frågade: ”Var har ni lagt honom?” De svarade: ”Herre, kom och se.” Och Jesus grät. Då sade judarna: ”Se, hur han älskade honom!”    Johannesevangeliet kapitel 11
 
Jesus älskade Lasarus och hans systrar Maria och Marta och tog del av deras sorg och nöd då Lasarus hade dött. På samma sätt älskar Jesus Dig och vill att du ska få ta del av Hans enorma omsorg och kärlek till dig!
 
David o francois
 
                                                                    Francois och David härliga lifechurch vänner.

Det andra skälet som jag ser det är att Jesus vill inleda en relation med oss. Efter att Jesus hade botat en pojke som låg inför döden i feber så förklarade han för dem: ”Jesus sade till honom: ”Om ni inte ser tecken och under, tror ni inte.”  Johannesevangeliet kapitel 4
 
Vi kan ta emot Jesus i våra hjärtan och inleda en relation med den levande Guden genom att vi tror på Jesus och på hans försoningsverk på korset. När människor får vara med om tecken och under så är det som att Jesus häller en hink fylld av kärlek över den människan så att han eller hon ska börja tro på Jesus och börja följa Honom. Jag har sett människor som i ena stunden fått uppleva ett mirakel i sin kropp men ändå inte sagt JA till Jesus! Detta är märkligt men vi har alla ett val att säga JA eller NEJ till Jesus! 
 
Min fråga till Dig idag är följande: 
Är du villig att lägga händerna och be för någon sjuk person denna vecka?
Vet du om att Jesus älskar Dig gränslöst mycket och att han vill göra allting nytt i ditt liv? 
 
Lite reklam.. På söndag 25 maj är det STORFIRANDE i Söderköping! 🙂
Vi firar 5 år med Lifechurch och har möte i Sok-stugan kl 15:30. Vi gästas av Peter Svanberg som arbetar centralt i Ekumeniakyrkan med församlingsplantering. Härlig lovsång och förbön. Klubb Jona – Lifechurchs barnklubb har möte! Efteråt blir det korvgrillning och tårta!
 
Vi ses väl!? 🙂
 
Andreas – Pionjärpastor Lifechurch Söderköping