Det bästa i livet är gratis!

    Har du nån gång reflekterat över hur stor del av våra liv som handlar om att få tag på pengar och hur vi ska göra för att bli av med dom!? Är det så att man har för lite pengar så oroar man sig för hur man ska klara månadens behov. Har man ”för mycket” pengar så oroar man sig även då.. hur det ska gå med aktierna, banker som krisar etc.

Det ser likadant över hela världen. Jag har några goda vänner från Uppsala. De är även de kristna och med i en mindre, nystartad församling. De brukar regelbundet vara ute och träffa människor för att dela med sig av deras ”Rikedom”. Hans och Lotta som de heter brukar ibland inleda samtalen med människor med att bjuda på lite kaffe och förmedla något ganska annorlunda nämligen att: ”Det bästa i livet är gratis”!

skatt

Tänk om det verkligen är sant!?! Tänk kom det är så att vi strävar och oroar oss för Rikedom och så finns det en Rikedom som är mer betydligt mer värdefull och som är Helt Gratis!?!

Jesus mötte en gång en kvinna när han närmade sig en stad som hette Sykar i Israel. I deras samtal så sa Jesus till henne: 

”Om du kände till Guds gåva och vem det är som ber dig: Ge mig lite att dricka, då skulle du ha bett honom, och han hade gett dig levande vatten .”   Johannes 4:10 

Denna dag blev en ensam, utstött kvinnas liv förvandlat genom mötet med Jesus! Jag har själv fått ta emot denna gåva från Jesus och det finns inget på jorden som kan mätas i jämförelse med det!

Jesus talade ofta om pengar och rikedom! Han menade att det fanns något som var ”Den sanna Rikedomen”! Men vad är då denna rikedom!? Är det något som jag kan få del av idag? Jag är övertygad om att du kan!

Gud beskrivs i bibeln som en God Far. Gud längtar efter att få kontakt med varje människa, men det finns ett hinder. Våra felsteg och synder. Då Gud är en 100% ren Gud full av kärlek och ljus så kan han inte komma nära smuts, mörker och synd. För att vi ska kunna återfå en levande relation med Gud så behöver vi få del av hans förlåtelse och försoning. Här brukar andra religioner erbjuda att om du presterar tillräckligt många bra gärningar så kanske du kan få Guds förlåtelse och få kontakt med Gud. Här skiljer sig det kristna glädjebudskapet åt från alla andra religioner! Gud som är kärlek älskar varje människa trots sin synd och att vi vänt Gud ryggen. Han har själv sträckt ut sin hand till oss och erbjuder oss ett nytt liv tillsammans med honom. Du kan få del av Den sanna rikedomen genom att du tror på Jesus och det han gjorde på Korset då han betalade priset för varje felsteg och synd genom att han dog för oss. På den tredje dagen uppstod han och han lever idag och välkomnar oss till att följa honom.

”Syndens lön är döden, men Guds gåva är evigt liv i Kristus Jesus, vår Herre.
”    Romarbrevet 6:23

Vill du läsa mer om vad mötet med Jesus betydit för människor så klicka vidare på länken så kan du läsa en tidningen INBLICK med flera spännande livshistorier! 

helgen den 27-29 mars så får vi besök i Söderköping av en Cafébuss! Kom gärna ner på en fika och samtal! Här kan du få en bibel eller träffa någon som lyssnar till dig och ber för Dig.

På söndag den 29 mars kl 16 så är du varmt välkommen till Sok-stugan på Gudstjänst.

Ha en fortsatt bra dag och glöm inte bort att… det bästa i livet är Gratis!

Hälsningar Andreas Holm